Selasa, 11 Januari 2011

Bahan sermon


Bahan  Sermon Jamita
IKUTLAH AKU
Yohanes 1:43-51
Pendahuluan
Sebuah kata bijak mengatakan;”Allah tidak mengasihi kita karena kita berharga. Kita berharga karena Allah mengasihi kita”. Dalam hidup ini ternyata tidak ada yang dapat kita banggakan; diri kita, keahlian/ilmu pengetahuan, kekuatan, pekerjaan, kedudukan/jabatan, harta atau kekayaan dan lain-lain, kecuali kedaulatan, kekuasaan,kemuliaan dan kasih karunia Allah. Manusia sering keliru dalam hal meliat,memilih,menilai,memutuskan sesuatu hal,baik benda/barang apalagi tentang diri seseorang. Manusia selalu melihat dari latarbekang kehidupan pribadi atau keluarga dan tempat tinggal. Ketika Filipus menyaksikan tentang Yesus kepada Natanael, seketika itu juga Natanael berkata; ”mungkinkah sesuatu yang baik datang dari Nazaret”? (Yoh.1:45-46). Hal ini adalah merupakan fakta,yang selalu mempengaruhi kehidupan manusia.Nina kuan-kuan Karo,”Labo kulit nentuken isi”artinya bukan hal lahiriah atau duniawi yang mempengaruhi dasar iman percaya kita kepada Yesus sehingga kita mau mengikut Dia,tapi oleh kuasa dan kasihNya yang dinyatakan melalui pekerjaan atau pelayananNya.


Pendalaman Nats
Yohanes 1:43-51 adalah lanjutan dari proses pemilihan murid-murid Yesus yang pertama yaitu Andreas dan Petrus.Kemudian Yesus berangkat ke Galilea dan bertemu dengan Filipus dan berkata kepadanya:”ikutlah Aku”.(ay.43-44).Panggilan kepada Filipus disampaikan Yesus secara mendadak ketika itu.Dalam hal ini,Yesus menyatakan kekuasaan dan kedaulatanNya memilih para murid-muridNya.Seperti halnya perintah Yesus dalam Yohanes 15:16,”Bukan kamu yang memilih Aku,
Tetapi Akulah yang memilih kamu”.Dengan demikian gereja sebagai orang percaya ,anggota jemaat,pengurus katagorial,Pengurus lembaga ,Pt/Dk,Pdt,dan lainya hendaknya menghargai dan bertanggungjawab dalam tugas dan pekerjaannya dalam mewujudnyatakan kasih dan keselamatan Allah di dunia ini.Band.1Koritus 9:16-17 “Memberitakan injil adalah keharusan bagiku.Celakalah aku,jika aku tidak memberitakan injil….pemberitaan itu adalah tugas penyelenggaraan yang di tanggungkan kepadaku.”

Dari proses pemilihan ini juga kita di ingatkan bahwa Yesus memilih muridNya bukan berdasarkan kelebihan tapi berdasarkan kemauan,dan ketaatan para murid dalam mengikut Yesus.(Band.Kel.4:10-13=Musa tidak pandai bicara,berat mulut dan berat lidah), (Yes.6:5=Aku ini seorang yang najis bibir),yer.1:6= Takpandai bicara dan masih muda.

Ay.45-48
Setelah Filipus bertemu dengan Yesus,ia menemui Natanael dan menceritakan tentang Yesus adalah anak Jusup dari Nasaret.Kemudian Natanael mengatakan;”mungkinkah sesuatu yang baik datang dari Nazaret”? Pertanyaan Natanael,menunjukkan keraguan atau ketidak percayaannya oleh karna status tempat tinggal dan keluarga/keturunan yang dipandang rendah dan tidak terhormat.Mengenal seseorang tentu melalui proses,mempercayai membutuhkan tanda bukti yang jelas dari perkatan,sikap dan perbuatan yang baik.Percaya kepada yesus harus dengan dasar iman dan pengharapan yang teguh.Iman adalah dasar dari segala sesuatu yang kita harapkan dan bukti dari segala sesuatu yang tidak kita lihat.(Ibrani 11:1).Filipus mempertemukan Natanael dengan Yesus,pertemuan dengan Yesus merubah keraguan menjadi kepastian dan pertumbuhan iman yang kuat.
Ay.49-51
Pengakuan iman Natanael menumbuhkan ketaatannya untuk menerima dan mengikut Yesus,sebagai murid.Sukacita dan hidup yang kekal bagi orang yang percaya kepada Yesus Anak Allah.(1 YOH.5:11-12).Janji akan penglihatan akan kuasa Anak Allah akan di saksikan oleh Natanael.


Renungan
Pangilan atau pemilihan murid bukan berdasarkan kelebihan tapi berdasarkan. Kemauan dan kesetiaan dalam melakukan tugas panggilan Allah.
Setiap orang yang percaya kepada Yesus Anak Allah, ia adalah anak-anak Allah . Dan senantiasa siap untuk dibentuk, diubah dan di tahirkan tanpa di pengaruhi. Oleh keinginan secara lahiriah dan dunia ini.
Dengarlah sapaan Yesus: Ikutlah Aku. Mengikuti Yesus adalah merupakan suatu komitmen dalam hidup (Bnd. Yosua 24: 15)

Jumat, 07 Januari 2011

Bahan sermon


SERMON JAMITA TU MINGGU 25 TRINITATIS, 21 NOPEMBER 2010
2 Kor.5:1-10
Patujolo
Surat 2 Korint songon na tatanda nuaeng on, hadomuan ni manang piga surat do i, na tinongos ni si Paulus tu Korint sadalan tu pangalaho ni pardomuan dohot parsaoranna na mubauba tu huria na di huta i. Na ro do tu huta i angka ‘parbarita na uli’ na asing. Disegai nasida do pardomuan ni si Paulus tu huria i, ai didok do na so apostel na tutu ibana, ai ndang tarida ninna di ulaonna tanda ni apostel na sintong. Angkup ni i, adong hian do tahi ni si Paulus naeng manopot huria i, alai gabe ndang tarpatulussa. Dipabalgabalga nasida ma i, didok ma ibana halak na martahi sian neang ni rohana jala marguru tu sibukna (pat.2 Kor.1:12). Ala ni i lam sega ma parsaoran apostel i tu huria i. Ihut tusi, adong ma angka usaho tu pardengganan na pinatupa ni apostel i, i ma marhite panopoton, marhite utusan dohot surat. Hombar tu perkembangan, ditongos ibana ma manang na piga surat tu huria i. Di mulana maol do, alai di pudi marparbue do angka usaho i, muba do roha halak Korint jala diokui muse otoritas haapostelon ni si Paulus. Dung mate apostel i, dipasada huria i do muse angka suratna i. Ndang dikompilasi, alai diedit gabe sada hasadaon na utuh. Ala ni i ndang jumpang hita be isi lengkap ni surat i sadasada. Dung i ditambahon do muse tusi sada surat, i ma surat umum ni si Paulus tu angka huria na di Akhaya na taringot tu kolekte na tu huria Jerusalem, i ma 2 Kor.9. Punguan ni angka surat i ma muse na gabe digoar 2 Korint di kanon Padan na Imbaru. Tema pokokna, i ma pembelaan taringot tu haapostelonna. Ala ni ‘paraloanna’ tu huria i, di suratna i, tarpaksa do ibana godang manaringoti dirina, manaringoti pengalamanna, hasurunganna, dohot sitaononna. Songon i pe i, ndang surat pribadi i, surat huria do. Panaringotion di dirina dijalin do i dohot bahasan teologi angka na arga.
Di hata Batak, ulu ni turpuk on: Sihol ni roha di daging na imbaru. Tarmasuk tu hasadaon na umbidang do i, i ma: Pembelaan taringot tu tohonan haapostelon (2:14-7:4). Di jolo (4:7-18), ditaringoti do sitaonon ni haapostelon i. Ndang holan ala ni paraloan sian duru i, alai tarmasuk hakikat ni haapostelon i do i. Hamamate dohot hangongolu ni Kristus, i do sintuhu ni Barita na Uli i. Ala ni i, pamaritahonon di Barita na Uli i ndang boi i sepi sian pamaritahonon di hamamate dohot hangongolu ni Kristus i. Alai ndang sae i dibaritahon holan marhitehite hata, ingkon dohot do marhitehite ngolu. Hombar tusi didok si Paulus na dipausungusung ibana do tongtong hamamate ni Jesus i di dagingna, asa gabe patar nang hangongolu ni Jesus i na laos tong dipausungusung ibana di dagingna (4:10). Jadi sitaonon i hapataran ni hamamate ni Kristus do i di daging ni apostel i. Alai di na so binasa ibana di sitaonon i, i ma tandana na laos manggomgomi do di ibana hangongolu ni Kristus na manuju tu hangongolu na imbaru, na manongtong ro di saleleng ni lelengna. Na manghirim do si Paulus disi, gabe ndang marnaloja ibana mamaritahon Barita na Uli i. Pingkiran i ditorushon dope di turpuk on.

Hatorangan
Di ay.1, ditaringoti si Paulus do parasingan (kontras) ni ngolu sinuaeng on tu na naeng ro. Taringot tusi, dipangke do gombaran angka na suman tu na jumpang di filsafat Gorik. Mangihuthon filsafat i, dua bagian do jolma i, i ma daging dohot tondi. Na sian portibi on do daging i, na jahat jala na laho salpu; alai na sian ginjang do anggo tondi i, sian debata; na badia jala na ilahi. Na tarhurung tondi i di bagasan daging na jahat i. Tujuan akhir ni tondi i, i ma na malua sian hurungan daging i, dung i mulak tu debata, haroroanna i, jala i ma na ginoaran haluaon ni tondi. Mamangke gombaran na marasing, sambolus idaon, sai hira na ditohoi si Paulus do dison pingkiran i. Sai hira na naeng sejajarhononna do daging tano on tu lapelape, pangisina tondi; daging na imbaru sogot i tu bagas, jala pangisina laos tondi na sasada i. Sasintongna, pingkiran sisongon i sangat asing do i di hata ni Debata. Ndang ditanda Bibel pingkiran taringot tu dikhotomi ni manisia, i ma daging dohot tondi; alai sisada hasadaon (totus homo) do jolma i, i ma daging jala tondi, tondi jala daging. Hibul do jolma i madabu, hibul diuhumi jala mate, ndang holan dagingna; laos songon i hibul do ditobus jala dipalua, ndang holan tondina. Jadi na naeng ondolhonon ni si Paulus dison parasingan ni ngolu sinuaeng on do dohot ngolu na naeng ro sogot i. Taringot tusi, dipatudos do i tu parasingan ni parmianon na di lapelape dohot parmianon na di bagas. Somalna, bangunan sementara do lapelape, bangunan na menetap (permanen) do ia bagas; tempat tinggal sementara do lapelape, tempat tinggal tetap do anggo bagas. Halak Israel rupani, sapanjang pardalanan sian Misir tu Kanaan, mian di lapelape do nasida, di kemah na setiap saat siap dibongkar. Songon i ma pangalahona, parsatongkinan do ngolu na mardaginghon daging tano on, alai manongtong do anggo ngolu na mardaginghon daging na imbaru i. Di na ro tingkina, marujung do sinuaeng on, mate; alai di ari parpudi, paheheon ni Debata do i muse di bagasan rumang na imbaru. Panghirimon na tontu do i di Apostel Paulus dohot di angka donganna. Ala ni i do asa so marnaloja nasida manghatindanghon Barita na Uli i.
Saleleng dison, marhoi do na porsea i. Boasa? Parjolo, ala ni haporsuhon na mangonai tu nasida (pat.4:17). Nunga nidok, sitaonon i huhut do i songon hataridaan ni hamamate ni Jesus di daging ni na porsea i (ida Patujolo). Na marlapatan ma i, lam jonok do saluhut tu hamatean, lam tunduk tu habusuhon (pat.Rom 8:20). Paduahon, ala ni sihol ni rohana tu na sian ginjang i. Nunga laos nidok, hangongolu ni Jesus i pe dipausungusung na porsea i do di dangina. I do na gabe gogona pausungusunghon hamatean i, na manjamin so gabe mago boti nasida manang binasa. Sambolus, sangat tidak memuaskan do na mangolu di ketegangan antara ni hamatean dohot hangoluan songon i. Nda ingkon hangoluan i do na monang? Molo i do, boasa ingkon jolo tunduk saluhut tu habusuhon? Nda dumenggan do nian molo pintor dipataripar tu hangoluan i so pola ingkon mamolus hamatean? Taringot tu hatataripar tu ngolu na naeng ro i, di ay.2 on mimbar do panggombarhon ni apostel i sian na di ay.1 i, ai dipangke do hata solukhononhon (mengenakan). Sian ay.3-4 torang do sangkapna, i ma na patudoshon ngolu i tu na marabit. Dison pe, na manginjam do si Paulus di gombaran na jumpang filsafat Gorik. Hombar tu na nidok nangkin (ida ay.1), di hamamate ni jolma i, malua do tondi i sian hurungan daging na jahat i, dung i mulak ma tu debata haroroanna i. Ndang marholiholi, ndang marsibuk, ndang marrumang. I ma na nidokna ketelanjangan jiwa. Mamangke pingkiran i songon bingkai ni panindangionna, digombarhon si Paulus do, di portibi on marpahean daging tano on do jolma i, daging na lam buruk jala na laho mate; alai di ari sogot i, pangkeonna ma na sian ginjang i, i ma daging haheheon na manongtong ro di saleleng ni lelengna. Jadi, ndang songon na piningkir ni halak Gorik i, gabe angka tondi na marsaemara jolma i disi, angka na tanpa bentuk. Porsea situtu do si Paulus disi umbahen na didok: “Ai nda tung songon na marsaemara hami tardapot disi, tung marabit do.” Marningot siholna sandok marhoi ma rohana naeng gira sahat tusi so pola mamolus hamatean. Sihol dohot hoihoina i na marpardomuan do i tu panghirimon ni rohana na di tingki ngoluna dope ro Kristus i paduahalihon (pat.1 Kor.15:51-52;1 Tes.4:15).
Ndang tubutubu ni roha ni jolma i, ndang nipi manang parbue ni perenungan ala ni sihol ni rohana tu na dumenggan, alai pamotoan na sian Debata do i. Ibana do na paradehon jolma tusi marhite na manuanhon haporseaon. Tu sangkap i, diusehon do Tondi Porbadia tu jolma. Marhitehite Tondi Porbadia i gabe tontu jala pasti do pemilikan ni jolma di na imbaru i. Hombar tusi ma digoar Tondi Porbadia i dison patujolo, lapatanna uang muka. Marhitehite na manggarar uang muka dipastihon manang dijamin do na ingkon adong panggararan na mangihut. Molo so i, seang do antong uang muka i. Songon i, molo pola diusehon Debata TondiNa na badia i tu jolma, dipaian jala mangula di bagasanna laho patupahon haimbaruon dohot manubuhon tu bagasan haporseaon, tung tagamon ma so paujungonNa i manogihonsa sahat tu hangoluan sogot?
Ala ni i, “pos do rohanami tongtong,” ninna apostel i, lapatanna marsihohot di bagasan panghirimon, sabar jala togu rohana, ringgas mangulahon panjouonna, ndang marsak jala ndang mandele. Dao dope nian na porsea i sian Tuhan i, lapatanna di portibi on dope jala di bagasan daging; di gomgoman ni kefanaan jala tunduk tu habusukon. Di keadaanna na songon i, sai manosak jala mangonai dope sitaonon dohot haporsuhon. Alai panghirimon di hamuliaon sogot i, tuk do manubuhon habengeton dohot parsihohoton.
Pingkiran taringot tu hadaoon sian Tuhan i, diuduti dope di ay.7, didok: “Ai di bagasan haporseaon do hami, ndada dope di bagasan na marnida.” Keadaan na di bagasan daging na laho salpu (fana), na mangigil haporseaon do i, ndada na mengandalkan parnidaon. Molo mengandalkan parnidaon do antong, ndang tagamon so marujung i di pandelean, ai kefanaan i do na nalnal tarida jala manggomgomi saluhut. Alai molo lam surut jala lam tanggal pe daging i, ala ni haporseaon i tangkas do botoon ni na porsea i paboa na so i ujungna, alai adong do haheheon dohot hangongolu na manongtong. Haporseaon i do na tuk mandodo i, ai haporseaon i pos ni roha do i di angka sihirimon jala pamotoan na tontu taringot tu na so niida (Heb.11:1).
Marningot sihirimon i, “lam pos do rohanami,” ninna si Paulus muse di ay.8. Na nidokna, lam togu rohana jala lam marsilohot tusi. Ndang parsoalan be di ibana mate. Nian, di jolo didok, tagonan do di rohana unang jolo mate, alai dilampishon ma daging na imbaru i tu daging na olo mate i, asa dibondut hangoluan i hamatean i. Alai – sahali nari – marningot sihirimon i, nunga lasan rohana bungkas sian daging on, lapatanna rade jala las rohana mate.
Alai panghirimon di na imbaru i ndang paloashon na porsea mansohot sian panghobasion dohot panindangion. Sabalikna do tahe, saleleng dipaloas Tuhan i, lapatanna saleleng di bagasan daging ingkon tongtong do halashonon jala hasiholanna panghobasion dohot panindangion i. Dohot hata na asing, ndang gabe halomohononna hamatean lobi sian hangoluan, alai ingkon di ketegangan antara ni na malungun mate dohot marlomo ni roha mangolu do. Taringot tusi, di suratna na tu halak Pilippi didok si Paulus do: “Duansa do manosak ahu: Malungun do ahu borhat, asa rap dohot Kristus; ai dumenggan situtu do i. Alai rumingkot do mian di bagasan daging ala ni hamu” (Plp.1:23-24). Na nidokna, ala ni panghirimon i lasan do rohana mate; alai demi panghobasion di huria i, rumingkot dope ibana mangolu. Angka na marlas ni roha mangolu jala na mamangke hangoluanna tu panghobasion dohot tu panindangion, angka i do na na gabe halomoan di roha ni Tuhan i di ngolu on dohot di tingki sogot.
Di ay.10 diondolhon, andorang so sahat tu haimbaruon i, adong do jolo paruhuman. Disi, ndang holan si Paulus, alai ganup do ingkon mampartanggunjawabhon manang songon dia ibana mangolu. Nasa na mangolu di bagasan haporseaon jala na mamangke ngoluna tu panghobasion dohot panindangion di Kristus i, i do na targoar siulahon na denggan. Halomoan ma i di Tuhan i, jala manjalo di hangoluan na di bagasan daging na imbaru i. Sabalikna do angka na mangolu so di bagasan haporseaon, targoar siula na roa do i jala hona uhum tu hamagoan na saleleng ni lelengna, ai nasa na so tubu sian haporseaon dosa do i (Rom 14:23). Ndang na mandok na niomo ni ulaon do hangoluan sogot i, ndang; asi ni roha ni Debata sambing do i, ai gogo laho mangulahon na denggan i pe, na sian Ibana do. Jadi molo dilehon pe hangoluan na imbaru i, asi ni roha do i, basabasaNa sambing.

Rancangan Homilietis
Ari on, Minggu 25 dung Trinitatis, tongon do Minggu Ujung ni Taon Parhuriaon. Goarna i do daina, di minggu on marujung ma taon parhuriaon na tadalani on, dung i di Minggu na ro, di Advent-I, datdatanta ma muse pardalananta i, di Taon Parhuriaon na imbaru. Songon taon na sai marujung i, sude do ingkon marujung. Portibi on ro di isina sude, marujung do; ngolunta pe marujung do. Hombar tusi, Minggu Ujung ni Taon Parhuriaon songon on, laos ditontuhon angka ama ni huria do gabe Minggu Parningotan di Angka na Monding. Aha do lapatan ni i?
Di Konfessi ni hurianta HKBP taon 1996 didok do songon on: “Dipatupa huria i do parningotan di angka na monding laho padungohon haporseaonta marningot ajalta sandiri huhut pahothon panghirimon di hamonangan ni Kristus na manaluhon hamatean, songon i nang panghirimon di banua ginjang sambulo ni tondinta dohot di hadodomu ni na porsea i dohot Tuhan Debata sahat tu na ro Jesus Kristus paduahalihon.” Sian i torang, godangan marhahonaan tu hita do parningotan i jala godangan mamereng tu jolo. Marhite na marningot donganta angka naung jumolo monding i, naeng gabe tarsunggul do rohanta marningot hamamatenta be, ai songon nasida, mate do hita muse. Alai molo mate hita, tu dia do hita? Mangalusi i, naeng marsiajar do hita sian turpuk jamita di hita ari on.
Didok si Paulus nangkin: “Ai on do huboto hami: Di na tanggal bagas parlapelapeannami na sian tano on, adong ma di hami inganan na sian Debata, bagas na so pinauli ni tangan, na mian salelenglelengna di banua ginjang i.” Sada panindangion haporseaon do i sian apostel i di na mengalami kefanaan ni ngolu. Songon jolma na somal manang pe songon apostel ni Tuhan i lam tu burukna do ngoluna ariari, lam manjonok tu hamatean. Anggo di pangantusion ni halak satingkina, angka jolma na marsitiopan tu filsafat Gorik, hamatean i do ujung ni saluhut. Molo mate jolma, songon i ma mangihuthon poda i, sae ma saluhut; busuk ma dagingna, mulak ia tondina i tu haroroanna, ndang marholiholi, ndang marsibuk, tanpa bentuk, tanpa daya jala marsaemara, ndang adong sihirimon. Maradophon i, dihatindanghon Apostel Paulus do, ia monding pe jolma adong dope sihirimon. Sintong do, ala ni dosa i, tunduk do sude tu habusukon. Alai ala ni asi ni roha ni Debata na di bagasan dohot na marhitehite AnakNa, Tuhan Jesus Kristus naung ro tu tano on, nunga dipadiri haluaon di angka na porsea. Nunga mate Kristus i, hehe jala mangolu. Marhitehite hamamate dohot haheheonNa i ditaluhon do hamatean i. Ala Ibana, angka na mate di bagasan haporseaon pe hehe do muse di bagasan daging na imbaru, daging haheheon na mian ro di saleleng ni lelengna di banua ginjang i.
Na gabe apulapul jala sipapos rohanta ma i di hita di Minggu Parningotan di Angka na Monding on. Molo taingot nuaeng donganta na porsea angka naung pajolohon sian hita, molo marhohondo pe hita marningot angka na itahaholongi, angka sisolhot, haha anggi, iboto manang natorasta angka naung jumolo monding, taboto ma ndang na tu dia jala ndang na mago nasida, alai di bagasan pangaramotion ni Debata do nasida tongtong. Ndang gaitgait i, alai hasintongan do molo didok di liturgi pananomon i: “Tuhan Debata na manompa ho, dohot Tuhan Jesus Kristus na paluahon ho sian dosa, dohot Tondi Porbadia na manjou ho tu hangoluan na so ra suda, i ma mangramoti orbuk ni bangkem paima ro ari parpudi.” Laos songon i ma nang di hita, molo lam suda pe gogonta jala lam tanggal hita sian daging on, dung i di na ro muse tingkina marujung pardalananta di portibi on, pos ma rohanta manghirim na ramotan ni Debata do orbuk ni bangkenta, dung i paheheonNa do hita di ari parpudi di bagasan daging haheheon laho manjalo hangoluan na manongtong, na so marujung be saleleng ni lelengna. Ala ni i – sahali nari – Barita na Uli ni Minggu Parningotan di Angka na Monding on manghatindanghon tu hita: “Di na tanggal bagas parlapelapeannami na sian tano on, adong ma di hami inganan na sian Debata, bagas na so pinauli ni tangan, na mian salelenglelengna di banua ginjang i.” Alai songon dia do hasasahatta tu haporseaon sisongon i?
Taringot tusi didok si Paulus do di jamita on: “Alai na patauhon hami tusi, Debata do i, dung jolo dilehon tu hami Tondi i, patujolona i.” Na nidokna disi, haporseaon na taringot tu hangoluan sogot i ndang tubutubu ni roha ni manisia i, ndang nipi manang parbue ni perenungan ala ni sihol ni rohana tu na dumenggan, alai pamotoan na sian Debata do i. Ibana do na paradehon jolma tusi. Tu sangkap i, diusehon do Tondi Porbadia tu jolma i, dipaian di bagasanna asa mangula patupa haimbaruon dohot manubuhon tu haporseaon. Marhite i gabe pasti do pemilikan ni jolma di hagoluan sogot i. Hombar tusi, digoari do Tondi Porbadia i dison patujolo, mandok uang muka. Marhite na manggarar uang muka dijamin do na ingkon adong pelunasan, ai molo so i, siseasea do uang muka i. Songon i, molo pola dipaian Debata TondiNa di bagasan jolma, tung tagamon ma so paujungonNa i manogihonsa sahat tu hangoluan sogot? Ala ni i pos do roha disi. Nang pe so tarida dope, baliksa tahe kefanaan i dope na nalnal sian ari tu ari, ndada i ujungna, alai hatongtonggon do na monang ro di salelenglelengna. Haporseaon i do na tuk mandodo i, ai haporseaon i pos ni roha do i di angka sihirimon jala pamotoan na tontu taringot tu na so niida (Heb. 11:1). Marningot i, manang sadihari pe ro panjou ni Tuhan i, ndang mabiar be na porsea i, alai di bagasan pos ni roha nama manjalo dohot mamongoti hamateanna.
I ma muse apulapul jala sipapos rohanta di Minggu Parningotan di Angka na Monding on. Ndang na sian jolma, alai na sian Debata do panghirimanta i. Maol do i siat tu roha ni jolma, angka na mengandalkan parnidaon manang kenyataan empiris. Ala kefanaan i do na nalnal sian ari tu ari, gabe ndang tarjalosa haadongon ni haheheon dohot hangoluan sogot. Halak na kuno, manang pe na moderen. Di sada laporan penginjilan sian tingki na galia tarjaha do na marjamita do sahali sahalak parbarita na uli di sada luat, ditaringoti do haheheon sian angka na mate. Simpul na marjamita i manungkun ma sada halak, didok: “Nunga piga halak naung hehe sian na mate jala nunga hea diida ho sada sian i?” Alus ni parjamita i: “Ndang dope.” Dung i, mengkel ma na manungkun i, didok: “Nunga huboto hian ingkon i alusmu, ai dijamitahon ho pe i, ndang ala na adong haheheon i, alai ala na didok halak do i tu ho.” Di roha ni angka ompunta pe, ndang adong sihirimon do balik ni hamatean i, ai didok do: “Langge luluk, mate busuk, sae.” Ala ni i, di na marjamita sahali parbarita na uli di sada huta, didok sada sian angka ompunta do: “Aha nimmu, hangoluan na saleleng ni lelengna? Ah, ndang adong i. Anggo di rohangku, gadong do hangoluan na saleleng ni lelengna, ai molo dung hinali parbuena, tarsuan dope andorna.” Laos songon i do di tingki na maju on, sai marmullopan do halak na marsitiopan tu saiens manang ilmu pengetahuan sambing angka na mandok na so adong hangoluan di balik ni hamatean. Di nasida, songon pinahan do jolma i, molo mate, sae ma sude, ndang adong be sihirimon. Jamita ari on ma na gabe gogonta mangadopi angka sipangalilu sisongon i. Ndang adong sigangguhonon taringot tu haheheon dohot hangoluan sogot i, ai na sian Debata do i. Alai boha do asa partohap hita disi?
Taringot tusi didok si Paulus do: “Ala ni i huhut huringkoti hami, naeng halomoan ni rohaNa hami, manang naung sahat tu sambulo, manang di pardalanan dope.” Molo naeng parjambar halak di hangoluan dohot haimbaruon sogot i ingkon halomoan do ibana di Debata. Songon dia ma tarpatupa i? Ingkon pangkeonna ngoluna na fana i tu na denggan, unang tu na roa. Deba sian ulaon na denggan i, i ma na patupahon panghobasion dohot panindangion di goar ni Tuhan i. Angka na masihol di haheheon dohot hangoluan sogot i ingkon mangolu do di ketegangan antara ni na maimaima di haroro ni Kristus dohot na patupahon angka panghobasion dohot panindangion di goarNa. Taringot tu saluhutna i ingkon gabe patar do saluhutna sogot di jolo ni habangsa paruhuman ni Kristus i. Angka na mangolu jala mangula di bagasan haporseaon, manjalo di hangoluan dohot daging na imbaru i. Sabalikna do angka na mangolu jala na mangula so di bagasan haporseaon, targoar siula na roa do i jala hona uhum tu hamagoan na saleleng ni lelengna, ai nasa na so tubu sian haporseaon dosa do i (Rom 14:23).
Apala i ma joujou na mansai ringkot parrohahononta sian jamita Minggu Parningotan di Angka na Monding on, naeng hita gabe halomoan di roha ni Debata. Ndang masalpuhu ia nidok, mansai jotjot do hita ummanat mamingkirhon naeng gabe halomoan hita di jolma asa di Debata; tumangkas manjamothon asa unang tarhartuk panghilalaan ni dongan sian na mangaramothon unang gabe tarrimas nian Debata. Baik taringot tu na mangolu, laos songon i do nang taringot tu na mate. Taparrohahon ma rupani, molo monding natutua, tung mansai radot do ianakhonna di ruhut ni adat dohot hasomalan, ndang maralangalang na deba patupahon saluhut asal sonang roha ni raja adat, dongan sahuta, dongan tubu, boru, hulahula dohot angka na asing jala dipuji huhut diparhatua nasida; alai ndang sai apala songon i anggo taringot tu na marhahonaan tu hata ni Debata. Mardomu tusi, ganup hita on patut do marsiajar sian barita ni halak na mora dohot si Lasarus na pogos. Mate do
si Lasarus i, ndang adong barita taringot tu hamamatena; ditanom do ibana manang na ditimpalhon songon i tu ronggangronggang, ndang dipaboa. Alai na pasti, diboan angka surusuruan do ibana tu ampuan ni si Abraham. Mate ma dohot na mora i jala ditanom. Ala ni morana, tontu di bagasan hatongamon; torop paningkir angka na papujipuji ibana. Alai marisuang, tu banuatoru do ibana. Songon i ma angka na gabe halomoan di jolma, alai ndang halomoan ia di Debata. Tapasiding ma na songon i, alai tapareahi ma asa gabe halomoan hita di Debata, tapangke ma ngolunta tu na denggan, tu panghobasion dohot tu panindangion di Tuhan i.